NowościPodstawyĆwiczeniaMultimediaAkademiaSklepWasze praceKontakt

 

Rozciąganie Wahadłowe

Rozciąganie wahadłowe to bardzo naturalny sposób rozciągania. Można wykonywać go w parach jak na rysunku poniżej.

Przednie i tylne wahadło

 

Zawodnicy stoją naprzeciwko siebie, wspomagamy się lewa ręką na ramieniu partnera. Bujaj nogę do przodu a następnie do tyłu, wysokość w obydwie strony powinna być taka sama. Wykonaj 10 ruchów wahadłowych lewą nogą i 10 ruchów wahadłowych prawą nogą.

 

 

 

Lewe i Prawe Wahadło

Zawodnicy stoją naprzeciwko siebie. Chwytają się za lewe ręce dla utrzymania równowagi. Bujaj nogę w lewo a następnie w prawo. Wysokość na jaką bujasz nogę w każdą stronę powinna być równa. 10 razy w lewo i 10 razy w prawo. Następnie zmień nogę.

 

 

 

 

 

Połowa wahadła

 

Zawodnicy stoją naprzeciwko siebie

Chwytają się za lewe ręce dla utrzymania równowagi. Machnij nogą w lewo gdy jest już w ruchu podegnij kolano do góry i odegnij na zewnątrz. 10 razy w lewo 10 razy w prawo.

 

 

 

 

 

Gdy zostanie już przeprowadzone te dynamiczne rozciąganie, piłkarze dostają ok. 7 minut dla siebie na zrobienie tego co czują, że jest dla nich ważne. Czy są to podania w parach, dośrodkowania, strzały na bramkę, pełna dowolność. Jako że każdy piłkarz ma swój własny rytuał i tradycję przygotowania nigdy nie zakłócaj tej chwili, którą mają podczas treningu tylko dla siebie, bo może to się odbić na przygotowaniu psychicznym. Po zakończeniu tej rozgrzewki piłkarze ponownie podchodzą do trenera na ostatnie ćwiczenia przed zejściem do szatni i rozpoczęciem meczu lub końcem treningu.

                                                                                               

 

 

       

- 12 miesięczny cykl treningowy

Rozgrzewka

 - przygotowanie

   -- brazylijska rozgrzewka

   -- rozciąganie statyczne i dynamiczne

   -- rozciąganie izometryczne

   -- rozciąganie wahadłowe

   -- ćwiczenie na prędkość i reakcję

   -- rozgrzewka drużynowa

   -- podstawy kinezjologii

Trening izolacyjny

Budowanie szybkości

- wstęp

- ćwiczenia szybkościowe

- ćwiczenia "szybkiej nogi"

- przyspieszenie

- trening wytrzymałości biegowej

- trening szybkości piłkarskiej

Budowanie siły

- siła

- wytrzymałość

- yakima