NowościPodstawyĆwiczeniaMultimediaAkademiaSklepWasze praceKontakt

 

Ćwiczenia na Prędkość i Reakcję

Ta seria ćwiczeń na prędkość i reakcję jest standardowo używana przez większość czołowych drużyn jako część przygotowań bezpośrednio przed meczem. Zawodnicy stoją w 2 liniach- 5 metrów od siebie. W zależności od tego co nakaże trener długość pola jest od 5 do 10 metrów.

  1. Obydwaj zawodnicy z przodu na komendę trenera ruszają w jego kierunku aż dotrą do pachołka za którym zawracają i spokojnie truchtem wracają na koniec kolejki.

 

 

 

 

Obydwaj zawodnicy są ustawieni tak, że patrzą na siebie. Na komendę trenera obracają się przodem i biegną sprintem do pachołka przed nimi. Obiegają go wkoło a następnie spokojnie truchtem wracają na koniec kolejki.

 

 

 

 

Obydwaj zawodnicy są do siebie ustawieni plecami. Na komendę trenera obracają się i sprintem biegną do pachołka przed nimi obiegają go a następnie spokojnie truchtem wracają na koniec kolejki.

 

 

 

 

Obydwaj zawodnicy stoją tyłem do trenera. Na jego komendę odwracają się i sprintem biegną do pachołków przed nimi. Następnie zawracają i powoli wracają na koniec kolejki.

 

 

 

 

Obydwaj zawodnicy ustawieni naprzeciwko trenera na jego komendę biegną przekątnej do przeciwległego pachołka a następnie zawracają i powoli wracają na koniec kolejki.

 

 

 

 

 

Obydwaj zawodnicy stoją twarzami do siebie. Na komendę ruszają po przekątnej do przeciwległego pachołka a następnie zawracają i tyłem sprintem wracają do przeciwnej linii.

 

 

 

 

 

Obydwaj zawodnicy stoją obok siebie i są do siebie ustawieni plecami, na komendę biegną przekładanką sprintem po przekątnej a następnie sprintem wracają na koniec kolejki.

 

 

 

 

 

Obydwaj zawodnicy ustawieni tyłem do trenera na jego komendę sprintem dobiegają do pachołka, zawracają i biegną  do przeciwległego pachołka. Następnie truchtem wracają na koniec przeciwległej kolejki.

           

 

 

 

 

We wszystkich ćwiczeniach trener może zmieniać odległość w przedziale 5-10 metrów.

 

 

 

       

- 12 miesięczny cykl treningowy

Rozgrzewka

 - przygotowanie

   -- brazylijska rozgrzewka

   -- rozciąganie statyczne i dynamiczne

   -- rozciąganie izometryczne

   -- rozciąganie wahadłowe

   -- ćwiczenie na prędkość i reakcję

   -- rozgrzewka drużynowa

   -- podstawy kinezjologii

Trening izolacyjny

Budowanie szybkości

- wstęp

- ćwiczenia szybkościowe

- ćwiczenia "szybkiej nogi"

- przyspieszenie

- trening wytrzymałości biegowej

- trening szybkości piłkarskiej

Budowanie siły

- siła

- wytrzymałość

- yakima