NowościPodstawyĆwiczeniaMultimediaAkademiaSklepWasze praceKontakt

 

Trening izolacyjny jest formą treningu używaną przez trenerów i zawodników na całym świecie, ale wciąż dla wielu jest magicznym pojęciem. W skrócie – poprzez izolowanie części ciała, pozostała część ma większą moc i możliwość wykorzystania treningu bardziej efektywnie. Ta forma treningu jest doskonała do nadrobienia fizycznych „niedociągnięć” zawodników.

Używając analogii do samochodów. Nawet jak masz super szybki, aerodynamiczny, perfekcyjny samochód np. Ferrari, ale jedziesz nim na hamulcu ręcznym (zahamowania mentalne, brak pewności siebie) to nigdy nie osiągniesz maksimum jego możliwości.

Ćwiczenia rozluźniające

1. Stań z lewą stopą wysuniętą do przodu. Ta stopa może się obracać, kręcić dookoła, ale nie może być oderwana od ziemi. W rytm muzyki lub rytmu klaskania trenera zawodnicy poruszają się w różne kierunki- do boku przodu do tyłu mogą się skręcać zginać itp.

Każdy pracownik wykonuje ćwiczenia wg własnych limitów wydolnościowych

2. Stań w rozkroku, nogi na wysokości bioder i powtórz poprzednie ćwiczenie.

 

-Ćwiczenia z siedzącym partnerem

Podziel zawodników po dwóch z jedną piłką. Wyznacz za pomocą pachołków treningowych pole gry 9m x 9m.

Jeden z zawodników siada. Stojący zawodnik zagrywa piłkę do siedzącego a ten podaje mu ją z powrotem. Piłka może się raz odbić od ziemi zanim stojący zawodnik poda ją ponownie do siedzącego. Po kilku zagraniach zamieniamy role.

- Podania wolejem

Tak jak poprzednio tylko zawodnik siedzący zagrywa do stojącego 20 razy wewnętrzną częścią prawej stopy i 20 razy zewnętrzną lewej.

 

 

 

- Ćwiczenia na stojąco

Jest to doskonałe ćwiczenie na poprawę kreatywności i techniki zawodników.

Podziel zawodników po dwóch, za pomocą pachołków treningowych wyznacz pole gry 9m na 9m.  Jeden zawodnik zagrywa piłkę. Odbierający musi używając tylko wewnętrznej części stopy aby odegrać piłkę zagrywającemu. Zagrywający zagrywa piłkę pod różnym kątem, siłą i różnymi kierunkami. Powtórz 20 razy i zamień zawodników rolami. Robimy 3 serie.

Zewnętrzna część stopy

Ćwiczenie jak poprzednio, tylko używamy zewnętrznej części stopy.

UWAGA

Podane ćwiczenia treningu izolacyjnego mogą być dowolnie modyfikowane. Podane liczby serii są tylko przykładem. Trener może dowolnie zmniejszać lub zwiększać obciążenia w zależności od wyszkolenia swoich zawodników.

 

Gra

Ćwiczenia izolacyjne mogą być stosowane podczas gierek 7 na 7.

Wyobraźnia

Utwórz drużyny 7 na 7+ bramkarze. Wszyscy zawodnicy z drużyny A mają założoną opaskę na lewe oko. Zawodnicy z drużyny B mają zasłonięte prawe oko. Graj normalną grę przez 5 minut a następnie drużyna A zasłania prawe oko a drużyna B lewe. Graj kolejne 5 minut. Później przez 10 minut gramy bez opasek.

Jest to proste ale fantastyczne ćwiczenie na poprawę wyobraźni zawodników.

Komunikacja

Drużyny 7 na 7 + bramkarze. Zawodnicy z drużyny A nie mogą porozumiewać się między sobą. Nie mogą wydawać żadnych dźwięków, kontakt tylko wzrokowy. Drużyna B z kolei musi krzyczeć jak najmocniej przy każdym podaniu ( jeżeli podanie zostanie wykonane bez głośnej prośby o piłkę jest faul dla przeciwników). Graj 10 minut i zmiana ról.

Ćwiczenie pomaga rozwinąć zdolności komunikacyjne i trafne podejmowanie decyzji.

Podania do przodu

Jak poprzednio. Drużyna A gra tylko podaniami do przodu. Podanie do tyłu to faul. Drużyna B gra normalnie. Gramy 10  minut i zmiana.

Ga główkami

Drużyna A może strzelić gola tylko głową a drużyna B tylko lewą nogą. Po 10 minutach zmiana.

                                                                                                    

 

 

 

       

- 12 miesięczny cykl treningowy

Rozgrzewka

 - przygotowanie

   -- brazylijska rozgrzewka

   -- rozciąganie statyczne i dynamiczne

   -- rozciąganie izometryczne

   -- rozciąganie wahadłowe

   -- ćwiczenie na prędkość i reakcję

   -- rozgrzewka drużynowa

   -- podstawy kinezjologii

Trening izolacyjny

Budowanie szybkości

- wstęp

- ćwiczenia szybkościowe

- ćwiczenia "szybkiej nogi"

- przyspieszenie

- trening wytrzymałości biegowej

- trening szybkości piłkarskiej

Budowanie siły

- siła

- wytrzymałość

- yakima